Spørsmål og svar

NEOSTRATA FAQ

Kan jeg bruke produkter med syrer hver dag?
Alle NEOSTRATA-produktene er utviklet for å forbedre huden og gjøre den mer motstandsdyktig. Produktene med syrer som er ment for daglig bruk, er tilpasset nettopp dette. Ved regelmessig bruk av produkter med AHA anbefaler vi imidlertid å få personlig tilpassede råd for best resultat. Høye konsentrasjoner og overdreven bruk av AHA kan irritere huden. Mange av NEOSTRATAs produkter inneholder PHA, en type fruktsyrer som styrker hudbarrieren og ikke gir sensitivitet, og de kan med fordel brukes hver dag. En del NEOSTRATA-produkter er ikke basert på syrer. Spør en hudekspert om hjelp til å finne den optimale produktkombinasjonen for din hud.

Jeg har ekstremt følsom hud og reagerer lett. Er NEOSTRATA virkelig noe for meg?
NEOSTRATA har alternativer for alle hudtyper, også den mest følsomme huden. Produktene i RESTORE-serien med PHA er gjenoppbyggende og barrierestyrkende og derfor ideelle for følsom hud. Produkter med mer aktive ingredienser som f.eks. AHA og retinol anbefales hovedsakelig til sterk hud eller hud med opparbeidet toleranse. Også følsom hud kan vennes til en mer aktiv hudpleierutine hvis man begynner forsiktig og trapper opp bruken av aktive ingredienser gradvis. Spør gjerne en hudekspert om hva som passer for akkurat din hud og dine behov.

Kan jeg bruke NEOSTRATA-produktene om sommeren?
Ja. For å hindre solskader anbefaler vi alltid at du bruker solfaktor daglig og unngår overdreven soling. Dette er spesielt viktig hvis du bruker produkter med aktive ingredienser som AHA og retinol. Alle Neostratas dagprodukter inneholder SPF, og ved behov kan man gjerne legge til ekstra solbeskyttelse over sin vanlige dagkrem. Vi anbefaler å unngå solen i noen dager eller opptil en uke etter AHA- eller retinolbehandling på klinikk.

Kan jeg bruke NEOSTRATA når jeg er gravid?
Ja, men husk at huden kan bli mer følsom enn vanlig mens du er gravid og at du lettere kan få pigmentflekker. Det gjør at du kanskje må forandre litt på hjemmerutinen og behandlingsprogrammet mens du er gravid, og for eksempel unngå altfor aktive stoffer og være ekstra nøye med å bruke solfaktor. Produkter og behandlinger med salisylsyre samt A-vitamin/retinol anbefales ikke under graviditet.

Kremen min «ruller». Hvorfor?
Noen kremer kan dessverre smuldre litt eller «rulle» på en del hudtyper etter påføring. Det kan komme av for sjenerøs påføring, solfilteret eller den fuktighetsbevarende «filmen» som enkelte sammensetninger har, og er veldig individuelt. Vårt beste råd er å bruke mindre produkt og klappe det inn i huden i stedet for å massere eller gni. Noen ganger kan det hjelpe med et serum under.

Er produktene fra NEOSTRATA testet på dyr?
Dyreforsøk med kosmetikk/hudpleie og ingredienser til kosmetikk/hudpleie har vært forbudt i henhold EUs lovgivning siden 2013. NEOSTRATA har imidlertid aldri utført dyreforsøk eller gjort tester på dyr. Alle produkttester er gjort på frivillige mennesker eller ved hjelp av hudceller in vitro (prøverør). NEOSTRATA Company Inc. bruker bare ingredienser fra virksomheter som følger loven.


Behandlinger og klinikker

Hvor kan jeg kjøpe NEOSTRATA-produktene?
NEOSTRATAs originalprodukter selges kun på NEOSTRATA.no og noen andre utvalgte nettbutikker, samt hos hudleger, plastikkirurger og laserklinikker. Når du besøker en profesjonell NEOSTRATA-klinikk, gjøres det en analyse av huden din. Du får hjelp til å finne et skreddersydd hudpleieprogram med produkter og profesjonelle behandlinger for best resultat. Her finner du din nærmeste klinikk.

Hvorfor bør jeg også få behandling på klinikk?
Regelmessig behandling på klinikk gir huden din en mer intensiv effekt enn det du får med bare hudpleieprodukter. Produkter til hjemmebruk er en forlengelse av behandlingen på klinikk og hjelper til med å holde resultatene ved like mellom behandlingene. Med en profesjonell NEOSTRATA-behandling får du en avansert «fornyelse» av huden med enten AHA- eller retinolpeeling.

Jeg skal ta en laserbehandling på klinikk. Kan jeg fortsette med NEOSTRATA-produktene mine?
Vi anbefaler RESTORE-serien med PHA som etterbehandling etter skjønnhetsbehandlinger som f.eks. laser og kjemisk peeling. RESTORE-serien (lenke?) består av milde, barrierestyrkende produkter som også passer for den mest følsomme huden. Vi anbefaler at du spør behandleren din om hva slags hudpleie du bør bruke etter laserbehandlingen og når du kan gå tilbake til din vanlige rutine, ettersom dette kan variere etter lasertype og hvordan den virker på huden din.


Returer

Hvordan reklamerer jeg på en vare?
Reklamation av felaktig produkt skall göras så snart fel på produkten upptäcks och den kan betraktas som felaktig eller icke funktionsduglig för avsett ändamål. Eventuellt fel på en vara ska anmälas till kundtjänst snarast eller så snart felet borde ha upptäckts, detta inom skälig tid. Läs mer om reklamationer i våra köpvillkor.


Bestillinger

Hvordan kansellerer jeg en bestilling?
Hvis du vil slette/endre en gjennomført bestilling, må du kontakte ordreavdelingen umiddelbart på telefon 22 42 77 77.

Frakt

Hvordan sporer jeg pakken min?
Når vi sender bestillingen din som postpakke, får du en egen e-post fra Postnord med kollinummer og sporingsinformasjon. Hvis forsendelsen går som brev, spores den ikke på samme måte, men registreres først når den er levert i postkassen din eller hos nærmeste utleveringssted. Da vil du vanligvis få en SMS fra Postnord eller en hentelapp i postkassen.